
Hinta asennettuna
Mahtava sisältö, klikkaa tästäTOSHIBA AURORA ND 25 | 1990€
Turvallinen ostos
Maksu vasta asennuksen jälkeen.
14pv maksuajalla!
Pyydä tuotteesta tarjous
TOSHIBA AURORA ND 25 | 1990€
Maksu vasta asennuksen jälkeen.
14pv maksuajalla!
Pyydä tuotteesta tarjous
Mikä tahansa ilmalämpöpumppu ei sovellu autotallikäyttöön, koska tavallista huonelämpötilaa matalampi sisälämpö asettaa haasteita toimivuudelle. Tämä voi tulla yllätyksenä monelle vinkuintiasta koneen ostaneelle, kun laite alkaa talvella reistailemaan.
Ensimmäinen kriteeri ilmalämpöpumpulle autotalliin on normaalia alhaisempi sisälämpötila-asetus.
Jos tavoiteltava sisälämpötila on alle +18C talvikäytössä, on valmistaja joutunut toteuttamaan laitteeseensa toiminnallisuuden jota harvemmin muualla maailmassa kaivataan. Kyseessä on ylläpitolämpötila joka aktivoidaan lähes aina erillisen kaukosäätimen napin takaa.
Tämän toiminnon takeeksi ilmalämpöpumpun valmistajan on täytynyt testata normaalia alhaisemman sisälämpötilan vaikutus erityisesti ulkoyksikön sulatustoimintoon.
Kun sisälämpötila on jopa vain +10C ei ulkoyksikön sulatukseen ole enää välttämättä riittävästi lämpöenergiaa sisäilmassa. Silloin ratkaisuna on esimerkiksi normaalia korkeampi sulatusteho tai pidempi sulatusaika.
Normaali käytös ilmalämpöpumpulle on vedontunteen poistaminen eli nk. "vedontunteen esto". Tämä tarkoittaa suomeksi sitä, että jos puhalluslämpötila laskee alle noin 30C lämpöasteen aletaan puhaltimen nopeutta hidastamaan automatiikan puolelta.
Huolimatta siis siitä, että olet valinnut ilmalämpöpumpun kaukosäätimeen puhallusnopeuden manuaaliseksi on hyvin yleistä ettei sitä silloin noudateta.
Seurauksena on huono ilman sekoittuminen autotallissa, sillä vilakka autotallin sisälämpötila aiheuttaa puhalluslämpötilan laskun lähes aina ja sitä myötä puhallinnopeuskin muuttuu itsestään.
Alla olevissa laitteissa on molemmissa toimintoja, joilla tätä toimintaperiaatetta voidaan vastustaa ja siten ylläpitää hyvää ilmankiertoa autotallissa.
Toshiba Aurora sisältää muutaman ylläpitolämmitykseen suunnatun lisäominaisuuden jota ei taida muista laitteista löytyä. Nämä ovat laaja ylläpitolämpötila valinta, jatkuvaksi määriteltävä puhallustoiminto ilman sekoittumiseksi, sekä termostaatti säädettävissä hyvin alas (5 asteeseen).
Jos sisälämpötilaa voi laajan säätöalueen ansiosta laskea yhdellä asteella, voi ylläpitolämpötilan energiantarve pudota jopa 10% entisestä!
Autotallin vuotuinen lämmitysenergian tarve ei ole erityisen suuri, joten tehoa ei vaadita paljoakaan. Molemmissa laitteissa on erinomainen pakkasenkesto ja riittävä lämpöteho. Tilassa ei oleskella pitkiä aikoja (toivottavasti), joten lämpötilavakaus ei ole tärkeää.
Lämpötilavakaudella tarkoitetaan sitä, että kireänä pakkasyönä lämpötila voi pudota asetetusta tavoitteesta joitain asteita alemmas, koska laitteessa ei ole suuresti tehoreserviä.
Laitteessa ilmoitettu neliömitoitus on +10C sisälämpötilaan ympärivuotiseen käyttöön. Huomaathan että tämä mitoitustaso on laskettu pakkastehoista kun taas ilmoitettu maksimiteho ei välttämättä korreloi pakkastehojen kanssa.
Korkeampi lämpötavoite hieman vähentää neliöitä, mutta usein autotallissa ei haittaa pieni sisälämpötilan heilahdus jolloin tästä yksityiskohdasta ei tarvitse välittää.
Paketti jossa ei ole mitään tarpeetonta hintaa nostamassa. Tämä on ainut poikkeus sivustollamme laajaan Mestariasennukseen.
Silti teemme sen yhtä tarkasti ja ammattitaidolla kuin muutkin asennuksemme.
Hinta autotalliasennuksella 25 = 1890€ ja 35 = 1990€
Hinta autotalliasennuksella 25 = 1990€ ja 35 = 2120€